0165 541 949 info@ecolopplus.nl

Steeds meer online bestellingen

Online bestellen is inmiddels helemaal ingeburgerd in onze samenleving. De verwachting is dat in Nederland in 2020 zo’n 200 miljoen pakketten op jaarbasis bezorgd moeten worden. Van boodschappen tot kleding, schoenen en meubels; bijna alles is online te bestellen. Als bedrijf of consument hoef je daarna niets meer te doen dan wachten tot je pakket wordt afgeleverd. En juist het afleveren van pakketten levert nog geregeld ergernissen en problemen op.

Niet thuis; wat dan?

Het online bestellen en betalen is vlekkeloos gegaan en de bezorger informeert netjes over het te verwachten aflevertijdstip. En dan gaat het vaak mis. De ontvanger is niet thuis, het pakket is bij de buren bezorgd en die gaan net een week op vakantie of het pakket ligt op een afhaalpunt en de winkel is inmiddels gesloten. Helaas betekent dit dat er nog langer gewacht moet worden op de bestelling.

De oplossing: een pakketkast is altijd beschikbaar

Een eigen brievenbus voor zowel post als pakketten is in diverse afmetingen verkrijgbaar. Een pakketkast is de oplossing voor het altijd kunnen afleveren van (online) bestellingen. Ook ideaal voor bijvoorbeeld het afleveren van medicatie door apotheken. Een veilig en slim systeem waardoor er geen pakketten meer misgelopen worden.

Hoe werkt een pakketkast?

De bezorger van het pakket ziet op het scherm van de pakketkast de mogelijkheid het juiste formaat vak van de kast te kiezen. Het vak wordt geopend, het pakket erin geplaatst en vervolgens kan de deur weer gesloten worden. Automatisch wordt nu een e-mail of SMS bericht verstuurd naar de ontvanger. In dit bericht staat een unieke code, waarmee de ontvanger bij de pakketkast het vak kan openen. Als de deur van het vak weer is gesloten, weet het systeem dat het vak weer vrij is voor gebruik.